Аспергер и хигиена: решения за пренебрегван проблем

момче, което гледа баща сиДеца и тийнейджъри с Синдром на Аспергер (AS) често пропускат основни социални знаци, възпрепятстващи способността им да взаимодействат успешно с другите. В пропуснатите социални знаци са включени съображения за лична хигиена, които често остават незабелязани от децата с Asperger’s. Родители на деца с AS често се оплакват, че е трудно да накарате децата си да си мият зъбите или да се гребят. Докато детето съзрява в юношеството, допълнителни хигиенни проблеми, като използването на дезодорант, стават проблематични. Разбирането на причините за тези предизвикателства може да помогне за подобряване на личната хигиена, като позволи на родителите и близките да осигурят подходяща подкрепа за правилното поведение.

Защо хигиената е толкова труден въпрос?



Проблеми с хигиената за дете или юноша с AS изглежда произтича от две неща: сензорни проблеми и социална информираност. Много деца с AS ще откажат да се къпят или да мият зъбите си. Въпреки че болногледачите първоначално могат да вярват, че тези реакции се дължат на мързел от страна на детето, в много случаи отказът да се занимава с лична хигиена е резултат от сензорни проблеми, с които се сблъсква детето. В опит да илюстрирате това, помислете за детето с AS, което изпитва затруднения с опитите на нови храни поради структурата им. Поставянето на четка за зъби с абразивна паста за зъби в устата може да смаже сетивата на детето, създавайки отвращение към миенето на зъбите. В резултат на това AS детето може да не мие с желание всяка вечер зъбите си, въпреки усилията за обучение на детето за потенциалната вреда, която може да доведе.

Липсата на социална информираност може също да повлияе на вземането на решения, що се отнася до личната хигиена. С възрастта на децата в юношеството техните лични хигиенни нужди стават все по-големи. Момчетата и момичетата ще трябва да използват дезодорант, да се бръснат, да гребят косата си и да се уверят, че са правилно и подходящо облечени. Тези хигиенни проблеми са особено важни за подрастващите, за да могат те да проектират положителен образ на себе си, който е приемлив за техните връстници. Тъй като много юноши с АС нямат основно разбиране за социалната информираност, хигиенните въпроси може да не са важно съображение за тази група. Поставянето на дезодорант може да не се счита за важно от юношата с АС, въпреки факта, че е необходимо да се предотврати миризмата на тялото: пречка, която може да попречи на взаимодействието с връстниците.



Какво може да се направи?

С осъзнаването, че хигиената е толкова труден и предизвикателен проблем за децата и юношите, важно е болногледачите да обмислят какво могат да направят за насърчаване на личната хигиена, без да затрупват своето дете или юноша със сензорни проблеми или негативна критика. Въпреки че специфичните хигиенни нужди на всяко дете ще бъдат различни, има няколко стъпки, които родителите и болногледачите могат да предприемат, за да подобрят резултатите в тези области:

  • Направете личната хигиена част от ежедневието:Рутината и структурата са важни компоненти за намаляване на стреса при деца и юноши с AS. Като превръщат дейностите за лична хигиена като миене на зъби и душ в част от ежедневието, хората с АС ще разглеждат тези дейности като неразделна част от ежедневието си. Това може да намали стреса от ангажирането в дейности, които могат да предизвикат сензорни предизвикателства.
  • Моделирайте лична хигиена за вашето дете: Еднополови родители трябва да работи с детето или юношата, за да моделира лични хигиенни дейности. Например мъж, който се грижи за него, трябва да помогне на тийнейджър да се научи да се бръсне. Чрез моделиране на поведение болногледачът не само предоставя важна преподавателска подкрепа, но също така служи като модел за подражание за важността на определени хигиенни дейности.
  • Помислете за използването на помещения за улесняване на личната хигиена:Един пример, който е полезен в тази област, е използването на електрически четки за зъби за справяне със сензорни проблеми, свързани с миенето на зъбите. Електрическите четки за зъби могат да осигурят стимулиране на венците и зъбите, което е успокояващо за детето с AS. Използването на помещения за настаняване може да направи личните хигиенни дейности по-приятни за деца с AS.
  • Помислете за професионална помощ и подкрепа:Ако продължавате да се борите за насърчаване на личната хигиена с вашето дете или юноша, помислете за професионална помощ . Терапевтите може да са в състояние да преценят нуждите на вашето дете, за да предоставят инструкции и образование, съизмерими със способността на детето ви да разбира хигиенните проблеми. Терапевтите могат да работят с вас, за да пренесат в дома умения, научени в терапевтичната обстановка. Тъй като детето ви съзрява в юношеска възраст и настъпва полово съзряване, помощта за насочването на детето ви чрез професионален опит може да бъде от съществено значение.



Авторско право 2014 estilltravel.com. Всички права запазени. Разрешение за публикуване предоставено от Майкъл Клъч, PsyD, терапевт в Гленвю, Илинойс

Предишната статия е написана единствено от горепосочения автор. Всички изразени мнения и мнения не са непременно споделени от estilltravel.com. Въпроси или притеснения относно предходната статия могат да бъдат насочени към автора или публикувани като коментар по-долу.

  • 38 коментара
  • Оставете коментар
  • LizaQ

    29 юли 2014 г. в 15:32

    Знам, че това не е нещо, което трябва да се подиграва и очевидно е голям проблем в някои семейства, но ако бях майка, щях да проверя сериозно детето си, преди дори да позволя на Hom да излезе през вратата, ако това се повтаряше проблем за него.

  • Кели С.

    26 юли 2016 г. в 03:31



    Моето момче Aspie е на 11. Първо го накара да мие зъбите си всяка вечер и ден. Сега изглежда, че са душове. Най-накрая той има навика да четка, когато предполага. Надявах се душът да се захване. И все пак той няма да се къпе, освен ако не бъде подканен. Той никога не мисли за това. Моят приятел винаги иска да го накажа, за да не му го казвам през цялото време. Толкова съм разстроен от нея и не знам какво да правя.

  • Кели С.

    26 юли 2016 г. в 19:35

    Това е приятелката на момичето. Не искам непрекъснато да го наказва. Аз обаче мисля, че нашето момче е способно да разбере положителни и отрицателни последици, когато DAD му каже, че трябва да направи това или това ще се случи. Тогава, когато това не се случи, татко не отстоява позициите си! Нашето момче е МНОГО интелигентно и е на по-горния край на този функциониращ аутизъм, а татко се опитва да оправдае всяко поведение като „поради Аспергер“? Това е дете, КОЕТО НЕ Е ДОСТЪПНО, много възпитано, ВИНАГИ нетърпеливо да ни угоди. Отне ни известно време да работим по всичките му „проблеми“ и съм сигурен, че предстоят още. Което не се съмнявам, че и ние ще ги надминем. Не че не искаше да се къпе или да мие зъби. Той свали нещо със зъбите след няколко дни от включването му в рутината „четка непосредствено преди лягане“. Но душът, точно като „проучванията“, не се правеше ежедневно, а трябваше да бъде всеки ден, така че за тях не се мисли. Горд съм да кажа, че ние ЗАЕДНО като родители измислихме ежедневна рутина, която остава същата сега с определени часове за хигиена, учене, душове, включени всеки ден и нашия невероятен човек след първата вечер, която решихме за това, снощи, а след това днес той е изпълнил всичките си важни ежедневни задачи, навреме, БЕЗ да е необходимо да бъдете подканени. Така че очевидно правим нещо правилно. Но чувствам, че той е наясно с действия и последици и ако татко каже, че това трябва да се случи или това ще се случи, тогава трябва да се случи точно това. Как нашето момче някога ще се научи да поема отговорност за действията си, ако не носи отговорност, когато не се спазват правила или насоки?

  • Дениз

    27 юли 2016 г. в 8:30 ч

    Здравей приятелка на Кели S :), похвала за вършенето на такава страхотна работа и работа заедно. Това е толкова важно! Аз съм родител на момче Аспи и синът ми също е много „добре функциониращ“ (колкото по-дълго живея със сина си, толкова повече мисля, че този термин е подвеждащ, но това е може би друга тема) и е тестван много надарен. Не разбирам защо ИЗОБЩО, но Aspie, въпреки високата интелигентност и дори разбиране на интелектуално ниво, наистина не „разбира“ нещо за последиците. Това не означава, че е несправедливо да се налага последица в правилната ситуация, но нещо не се свързва там по начина, по който се прави с децата от NT. Дори ако наистина разбират защо и разбират, че ще има последствие, последващото поведение просто не винаги се случва. Наистина бих искал да знам начин да „поправя“ този проблем, защото той им създава реални проблеми в реалния свят, но изглежда не е въпрос на неадекватна дисциплина или недостатъчно обяснение. Може би след време ще го получат, поне това се надявам. Рутините наистина помагат (където това има смисъл, както при хигиената) и звучи така, сякаш вие правите нещата много добре. Но просто знайте, че когато не направят нещо (независимо колко пъти е обяснена нуждата, независимо от обещани или наложени последствия от миналото), това не е защото те не искат да ви угодят и със сигурност не защото искат да бъдат предизвикателни (като правило), изглежда наистина е нещо, с което искрено се борят и се нуждаят от нашата помощ за преодоляване. Толкова по-трудно е да се намери правилният баланс, отколкото при децата от NT. Други родители не могат да разберат какво е - не по тяхна вина, но нямат действителния опит да разберат разликата. Това, което не можем да направим, е да оставим последиците да станат „наказание“ или усещане, че не ги одобряваме като личност; децата ни се оттеглят от нас и нещата много бързо се влошават. Аспиите са много, много чувствителни към това да не бъдат „достатъчно добри“ и да се почувстват наказани или неодобрени, веднага стават лични и могат да доведат до чувство на недостойност да бъдат обичани, дълбока депресия и суицидни или самонараняващи се наклонности (това е често и много страшно; ние Бил съм там и това беше сърцераздирателно преживяване, в по-млада възраст, отколкото човек би си помислил за възможно; при младите момчета това обикновено прилича на гняв и предизвикателство повече от депресия). Моля, знайте, че не насочвам всичко това към вас или към някой в ​​тази тема; наистина просто да разсъждаваме на глас по тази тема като цяло. Може би ще помогне на някой да избегне някои от грешките ми.

  • Триша

    4 декември 2016 г. в 8:48 ч



    Току-що разбрах, че моят 11-годишен има Aspergers и ADHD. Трудно се опитвам да го накарам да си измие зъбите. Той се подобрява при вземането на душове, просто трябва да го караме да ги взема по едно и също време всяка вечер. Той също има сензорни проблеми, не яде определени храни и крещи, когато чува силни звуци. Синът ми е моят свят.

  • Дениз

    26 юли 2016 г. в 13:02

    LizaQ, ако имаш дете от Aspie или аутизъм и НЯМАШ този проблем, ти си един от щастливците. Това е реален проблем, не става въпрос за безразличие на родителите или липса на опит от страна на родителя да преподава, инструктира, обучава или насърчава детето си. Също така не става въпрос за предизвикателство или умишлено несъответствие от страна на детето, както и за трудността, която много Aspies имат при директен контакт с очите (като един пример). Знам, защото и аз преживявам това със сина си.

  • Мария

    27 август 2018 г. в 14:41

    Точно. Благодаря ти.

  • Катрин

    28 юли 2017 г. в 23:45

    Внукът на Myt е на 10 години и отказва да се къпе или да се мие и прави това всяка седмица в продължение на почти една година, освен странния повод. Нас ни плюят и редовно къщата ни се разбива. Това е много тревожно за всички заинтересовани. Родителите не искат това да се случи и не искат децата ни да миришат или да им е неудобно, което е по-важното за мен. Моля, не съдете родителите, които се борят, достатъчно болезнено, както е

  • Томас

    29 юли 2014 г. в 17:12

    Тогава предполагам, че всеки с Asperger’s има свои малки странности и подобни неща, но звучи като хигеин и преминаването през тези движения не винаги е на върха в списъка им. Чудя се защо това изглежда вярно? Ако има много неща, за които някой с това ще се превърне в истински лепкав, защо тогава тази област изглежда отпада?

  • КАМИ

    2 март 2017 г. в 17:45

    Трябва да изберете битките си. Не можете да воювате с всички тях, но всеки път трябва да водите определени битки. Шестгодишният ми с ASD не обича да се къпе. Той има припадък, но знае, че това е една битка, която няма да му позволя да спечели. Не само хората с ASD имат затруднения в личната хигиена. Всъщност личната хигиена е първото нещо, което трябва да отидете при хора, които имат сериозно психично заболяване. Това е солиден индикатор за сериозно психично заболяване.

  • Джудит

    30 юли 2014 г. в 4:16 ч

    Създаването на рутина, с която човек може да се придържа, е от решаващо значение за всеки, който има Аспергери или някакво друго заболяване, което кара човека да бъде лесно претоварен и следователно склонен към избягване. Искам да кажа, че за мен рутината е от съществено значение и нямам проблеми като този, така че знам, че за някой, който го прави, е още по-важно да установи рутина, с която да се чувства комфортно и да може да се придържа към нея.

  • пели т

    30 юли 2014 г. в 15:02

    Трябва да измислите начин да достигнете до детето и да му покажете важността на добрата хигиена. Това е важно не само за тяхното физическо здраве, но и за връстниците им.
    Ако трябва да ги питате по 10 пъти на ден дали са си измили или измили зъбите или каквото и да е, че може да им липсва, тогава продължете и го направете, ако не го направите, тогава другите няма да искат да имат нищо да се направи с тях.

  • Скот

    31 юли 2014 г. в 4:14 ч

    Моите момчета нямат Аспергер и въпреки това са юноши, които все още не се интересуват от нищо от това. Може да е борба, за да ги носят чисти дрехи всеки ден! Така че предполагам, че моят въпрос е, мислите ли, че част от това просто произтича от възрастта и липсата на грижи, които особено младите момчета имат за поддържането на чистотата? Може би това е нещо, което в крайна сметка ще стане важно за тях, не че не искате да продължите да ги насърчавате, а може би просто, че това е нещо, което в крайна сметка ще се реши от само себе си?

  • Джил

    31 юли 2014 г. в 13:28

    Не, няма да го направят. Ако не разбирате Aspergers, не разбирате въпроса да се опитвате да разсъждавате с някого с него, той е много по-различен, отколкото бихте могли да си представите.

  • Дениз

    26 юли 2016 г. в 13:03

    Какво каза Джил!

  • Чери

    31 юли 2014 г. в 9:51 ч

    Те не се интересуват от хигиената, защото това не е важно за тях и те нямат Теория на ума, за да прожектират мислите на другите за тях. На всичко това трябва да се преподава, защо? на лична хигиена и след това да ги накарате да се грижат за това, което мислят другите, защото мнозина не го правят. Винаги го свързвам с възможността да си намерят работа, което трябва да бъде интересна област за тях.
    Дайте на децата списъци или изображения на това, което трябва да се направи в рутината, и ги придружете, за да преминат през това след първото напомняне. Така че по същество не им казвайте 10 или повече пъти, вземете ги и ги накарайте да преминат през движенията и бавно да се отдръпнат, за да отидат сами. Или връзка към усилвател.

  • Тами Г.

    31 юли 2014 г. в 10:52 ч

    Чери - Прав си с отговора си. На сина ми трябва да се покаже как и защо, за да го накара да се съобрази с нещо, което не иска да прави или разбира ... като бръснене. Благодаря за вашето мнение. Оценява се от тази майка на син с Аспергер!

  • DJ

    17 август 2014 г. в 9:13 ч

    Толкова е вярно, че тези, които нямат излагане на AS, нямат представа през какво преминават тези от нас. 15-годишната ми дъщеря трябваше да се къпе / къпе всеки ден от живота си. Тя започна да се показва на 9-годишна възраст. До ден днешен, ако не съм тук, за да я гледам, тя няма да свърши достатъчно работа. Точно това лято тя започна да си мие зъбите без паста за зъби. И не ме карайте да започвам от „това време на месеца“. Това е толкова разочароващо. Миналата година в 9 клас тя се намокри два пъти и двата пъти трябваше да й бъде казано от учител да отиде в кабинета на сестрите, за да се преоблече. Все едно понякога да се занимавате с 5-годишно дете. Някой имал ли е късмет с терапията. Бих искал да го опитам, ако мислех, че ще помогне.

  • Ема

    22 август 2014 г. в 7:19 ч

    Внукът ми е на 16 и е високо функциониращ аутист. Това, което открих, че работи за нас, е да направим диаграма за сутринта и вечерта. Всяка диаграма показва функциите, които трябва да направи, например да измие зъбите, да измие косата, да се обръсне и т.н. Когато изпълни задачата, той я проверява на диаграмата. Правя и таблица за домакински задължения, които трябва да свърши. Само предложение.

  • Дениз

    22 август 2014 г. в 20:48

    Не бях сигурен дали това е състояние на Аспергес или просто дъщеря ми има проблем с Аспергес. Радвам се да знам, че не съм сам, когато трябва да й напомням да се къпе или да гребе косата си. Винаги съм като да не миришеш на себе си :) Тя казва о, да, воня и бягам да се къпя. Смешен.

  • JSD

    23 август 2014 г. в 6:02 ч

    С дъщеря ми тя влачи краката си сутрин, защото е уморена, така че бих казал да пропуснете X, за да може да стигне до училище навреме този ден. Започва да прескача X всеки ден ... Сега е по-възрастна и хигиената не е част от нейната рутина. Тя беше единствено дете в продължение на 8 години и успях да я подканя през нейната рутина. Когато се родиха нейните братя близнаци, нямах време или енергия за постоянното подканване. Тя е опозиционен предизвикател в допълнение към Aspergers и ще следва устни указания (трябва да подканите няколко пъти). Тя няма да следва писмена рутина или да използва контролен списък.

  • Anjeannette

    29 август 2014 г. в 00:58

    Записах нещата, които трябваше да направи синът ми, на дъска за сухо изтриване и малко по малко това просто стана рутина и той вече няма нужда от него. Сега той става сутрин сам, автобусът му го взема в 6:45 сутринта и ме събужда, когато автобусът му пристигне. Той се грижи за собствената си хигиена, без да му е казано. Приготвяме му обяда предишната вечер и той слага дрехите, които ще облече, върху скрина си. Рутината е ключова за хората от спектъра.

  • Никол

    9 ноември 2014 г. в 15:31

    Когато бях специалист по заетостта, хигиенните проблеми бяха голяма работа, която сериозно повлия на способността на хората да задържат работа, така че, моля, всички да продължат :-). Моите собствени деца на AS вече са в тийнейджърска възраст и това е в моя списък с проблеми. Оценявам съветите тук. Благодаря!

  • Кели С.

    3 август 2016 г. в 19:23

    Поставих диаграми, за да съм сигурен, че е направил всичко, за което се предполага. Сега се опитваме да го накараме да осъзнае колко е важно да си взимате душове редовно. Открих, че най-големият ключ към проблемите е последователността.

  • Алисън

    17 февруари 2015 г. в 00:39

    Всяко дете с Asperger’s е различно, така че причините за проблеми с хигиената са различни. Най-големият често срещан проблем вероятно е, че те не се справят добре със социалните сигнали, така че не забелязват, че другите деца носят дезодорант, душ и т.н. или че тези деца реагират на тях поради лошата им хигиена. Нашето дете има опозиционна / предизвикателна ивица, както и неудобно. Той се къпе ежедневно, но обикновено не успява да изчисти косата си. Ако му кажат, че не е чисто, той вика, че го е измил. Ако му кажат да носи дезодорант, той казва, че няма нужда от него, защото не може да го помирише. Ако му кажат да използва Kleenex, той извиква, че това е загуба на хартия. Ако му кажат, че перането на дънките му всеки ден, за да свали бугарите, е по-разточително, той крещи, че не е нужно да се перат. Ако му кажат, че публичното бране на носа / ушната кал / ноктите на краката пречи на хората да искат от неговия приятел, той казва, че никой не му казва това. На 15 години той е по-голям от мен (майка му). Използваме влиянието, което имаме като родители, за най-големите проблеми. Ако сме му ядосани през цялото време, той се научава изобщо да не се интересува от това, което казваме. Плановете му за живот включват живот на непотърсена земя и продажба на намерени предмети в eBay. Така че, преди да кажете „ако му бях майка ...“, не забравяйте, че не сте и разберете, че изпитанията са по-сложни, отколкото може да предположи външен човек. След това казахме, че някои неща, които са работили за нас, са:
    1. Любовта - тя прави всички нас по-щастливи
    2. похвала - той е по-готов да се опита да угоди, когато чувства, че му се случва нещо, което не иска да загуби.
    3. Хумор - или моите собствени, или забавни видеоклипове и намеци - рекламите на Old Spice и т.н.
    4. Деакцентиране върху проблемите - „хей, щом си вземете душ, можем да тръгваме. Искате ли да носите шорти или дънки, мислите ли? Къси панталонки? Да, доста е топло. Добре, вземете душ и ще тръгнем. '
    5. Убеждаваща научна информация. „Причината, поради която носът ви все още сърби / тече, е, че пръстът ви носи нови бактерии / цветен прашец всеки път.“
    6. Положителни сравнения - „косата ви много прилича на тази на Люк Скайуокър. Неговата е малко по-руса от това, че е наистина чиста, но ако наистина сте изтъркали своето ... '
    7. Рутина, както е споменато по-горе.
    8. Все още търсите още съвети, оттам и търсенето в Pinterest!

  • МЪГЛИВ

    27 април 2015 г. в 16:20

    Какво правите, когато имате тийнейджър с Аспергер, който ще си вземе душ и ще измие косата и зъбите, но не е задълбочен с него? Нито съм много придирчив, хаха. Субектът е толкова чувствителен с него, че ако го помолите да свърши по-добра работа, той започва да крещи. Мисля, че най-лошият проблем, който имам сега, е избърсването, след като отида до тоалетната. Съпругът ми е водил безброй разговори с него и му е давал всякакви съвети, но ВСЕ ОЩЕ получава оплаквания в училище, че мирише на кака. Просто не знам какво да направя по въпроса. Той е твърде стар, за да го направя хаха

  • Мел

    23 юни 2015 г. в 6:07 ч

    Като 50-годишна дама с Аспергер мога да ви кажа, че макар ежедневната хигиена никога да не е била проблем, аз се къпя ежедневно и обичам антиперспирант (МРАЗЯ мокрите ями със страст!); когато трябваше да бъда на 40, по някаква причина бях изключително мързелив да мия зъбите си всеки ден. Не знам откъде е дошло това, защото дотогава четях два пъти дневно, без притеснения. Сега просто се чувствам като досадна работа, която трябва буквално да се принудя да направя, или ще го пусна в продължение на дни, отменено. Малко съм ужасен от себе си за това, но има и друга част от мен, която обича да пренебрегва тази необходима практика (работа). Не миенето на зъбите изобщо не е сензорен проблем. Това е просто изключителен мързел. Чудя се дали тази инерция стои зад други хигиенни проблеми на Aspie или не ..

  • Кейт

    15 януари 2016 г. в 15:02

    Аз съм по-възрастна жена с аспергери и проблеми със сензорната интеграция. Да си мия косата като дете и да се мия бяха най-болезнените неща, които можехме да си представим. Все още имам проблеми с вземането на душ, тъй като и това е много болезнено. Водата по кожата се чувства като забиване на щифтове в кожата ми, а студеният въздух / топлата вода в различни части на тялото ми едновременно е много много неудобно. Много по-щастлив съм във ваната и ще лежа в нея дълго време. Мразя да се обличам или събличам, защото се чувства болезнено. Когато се събличам за лягане през нощта, понякога ще плача, защото студеният въздух на кожата ме боли. Почистването на зъбите ми е кошмар, тъй като винаги ме е карало да се задавям и ме кара да кълча, плюс миризмата и вкусът на пастата за зъби е много силен, без значение какъв тип използвам и ми става лошо. Не ходя повече от два дни без да се къпя, но ми е много трудно да се накарам да си измия косата, защото се чувства толкова неприятно. Харесва ми да се чувствам чист, след като го направя. Причината, поради която се къпя, е, че тъй като имам много силно развито обоняние, когато бях млад, научих за себе си, че ако други хора не са се измили и имат лоша хигиена, мога лесно да го взема и това ме накара да се върна. Самият аз не исках да мириша така, така че това ме накара да се изкъпя. Бях оставен на себе си, когато бях дете и разбрах, че е по-добре да приготвя дрехите си предишната вечер, за да съм готов за сутринта, тъй като това ме избягваше да изпадам в паника. Надявам се това да помогне на някого, макар и малко.

  • Дениз

    3 февруари 2016 г. в 5:58 ч

    Синът ми на 14 години има проблеми с цялостен душ, измиване на косата, хигиена на устната кухина, смяна на чисти дрехи всеки ден. Той казва, че това не е сензорен проблем, той просто чувства, че отнема твърде много време (и следователно не си струва, предполагам). Ставам толкова разочарован. Имайки 3 по-големи деца, които не са ASD, трябва да кажа, че това не е въпрос на лоши родителски умения; ако нямате дете с AS, няма как наистина да разберете колко сложно и трудно е това. Това изобщо не е като да научите дете от Нов Завет на тези навици.

  • Ребека Н.

    17 април 2016 г. в 5:15 ч

    Благодаря за съвета. Справям се с подобни проблеми със собствения си син. Аз съм самотен родител и не съм сигурен как да се справя с проблема с бръсненето. Бяхме отказани от Големите братя / Големите сестри, заради Аспергерите.

  • Ксандрия

    1 август 2016 г. в 10:38

    Моята дъщеря тийнейджърка Аспбергер изглежда трудно разбира и значението на хигиената. От 8-годишна възраст се боря с нея, за да я накарам да я четка. Тя щеше да откаже да си мие зъбите, когато беше на пет, всеки път, когато трябваше да сменя четката за зъби. Вече е по-добре да си мие зъбите, но все още отказва да използва конци. Не се интересува дали ще се придържа, трябваше да й направя схема, за да се къпе всеки ден и засега това работи, но тя не се интересува от миенето на косата си все още и все още забравя да сложи дедордорант. Не исках да го приписвам на нейните Aspbergers, но изглежда много родители с деца на Aspbergers преживяват същото изпитание, както аз с дъщеря си тийнейджър. Радвам се да знам, че не се боря с нея само на света. Също така родителите, които нямат деца с аутизъм, не биха разбрали, това е постоянно предизвикателство, особено при дете от Асбергери, те трябва да имат причина и наистина добра причина, не може да става дума само за социално приемане, защото те наистина изобщо не се интересуват от това да бъдат социално приети от връстници.

  • Лора

    17 август 2016 г. в 17:58

    Дъщеря ми aspie е на 20. Тя е в рутината на душ всеки ден (спомням си колко по-лесно стана, когато преминахме от всеки ден на всеки ден; това просто стана рутина). Проблемът е, че тя все още не върши много добра работа, особено с косата си. От отчаяние наскоро измих косата й в кухненската мивка. Тя каза, че я боли, когато докосна скалпа й, така че това трябва да е случай на сензорни затруднения, които пречат на живота. Не знам как да я десенсибилизирам към това. Тя също изглежда не разбира как да мие косата си. Всеки път, когато я гледам, тя просто поставя някъде шапка шампоан на върха на главата си и след това го изплаква. Това е интелигентна млада жена, която започва колеж следващата седмица. Какво не може да разбере, че трябва да поставите шампоана там, където е маслото? Предполагам, че ще трябва да й помагам да се къпе всеки ден и да се надявам най-накрая да го получи. Поне тя разбира, че хигиената е важна, но върши толкова лоша работа, че не стига много далеч. Съчувствам на всички останали родители и ако някой има някакви идеи за миене на косата, ще го оценя.

  • Соня

    1 април 2020 г. в 6:11 ч

    Здравейте ... Знам, че отговарям няколко години след публикацията, но намерих този уебсайт, след като разбрах, че се нуждая от повече подкрепа с почти 20-годишната ми дъщеря Аспи. Миналата година беше изключително тежка за втората й година в колежа. Това, което познавахме като мотивираното, постигнало успех, се превърна в регресиращо, минимално момиче. Сигурен съм, че в усилията ни да насърчаваме по-независими способности в живота, ние с баща й направихме много грешки. Въпреки това, знам, че нашите усилия са й помогнали в много отношения. Независимо от това, що се отнася до измиването на косата, преди последната година на екстремна депресия, за щастие, дъщеря ни беше разработила страхотна рутина с хигиената си. Нещо, което й помогна (тя има изключително дълга коса), беше да има няколко щипки за коса под душа, да раздели косата й на малки части, да напене корените на всяка секция и след това в крайна сметка да комбинира цялата коса. Научих я, че по-голямата част от това, което отмиваше, беше по-скоро в корените и че когато тя изплакне, пяната ще отмие останалата част от косата й, когато се отмие. Когато беше по-малка, се опитах да направя миенето на косата забавно, тъй като целта ни беше да „приличаме на снимка на Джордж Вашингтон с голяма бяла перука“ (много пяна и мехурчета). Това изисква повече изплакване, но разделянето на косата с клипси свърши работа. Надявам се, че помага !!

  • Риболов

    13 ноември 2016 г. в 18:02

    Намирам за странно, че когато много от нас се държаха така, когато бяхме деца, това се наричаше нахалник и мързелив, но сега трябва да го назоват ?! Не, децата нямат това, те са просто мързеливи и разглезени нахалници!

  • добре

    4 август 2018 г. в 01:54

    Живея с съквартирант / гадже с Asperger’s и това е кошмар. Той е на 38 и почти няма житейски умения - живеем в много хубав апартамент, но мисля, че той би предпочел да живее в кочина, съдейки по начина, по който се отнася с него. Той няма уважение към нашето красиво наето място и на пръв поглед няма разбиране, че когато човек е собственост, той е пазител на него. Успяхме да живеем в имота, отчасти защото управляващите агенти, с които съм имал работа преди, знаят, че съм чист и поддържат мястото почтено. Той, от друга страна, се държи точно като студент и изглежда не използва здрав разум или мисли за каквото и да било, сменяйки многократно зареждащите се мастила на принтера си в непосредствена близост до нашия бежов килим и оставяйки мастилената бъркотия по цялата му маса, без да забравя факта трябва да се изтрие. Започвам да се отегчавам много от оправданието на Аспергер и не мисля, че това е валидно оправдание за мързел. Бях неподреден като тийнейджър, но се предполага, че човек пораства на някакъв етап, нали?
    Той също така заеква (отнема около 5 минути, за да изкара едно изречение, и няма да отиде на терапия, защото „обича да бъде инвалид“). Трудно ми е да слушам по-дълго от определен период от време и има моменти, когато просто искам да избягам. Мирише на смърт, предполагам отчасти заради лекарствата му и отчасти защото никога не яде нищо здравословно (харесва нездравословна храна - ако направя хубава салата, той просто никога не я яде - въпреки че това подобрява миризмата му). Трябва непрекъснато да съм при него, за да взема душ / да използвам Febreze / запалвам тамян / подреждам и т.н., и току-що приключих. По други начини той е най-добрият човек, но проблемите с бъркотията и хигиената изобщо не ме свързват. Ако го посетя за един ден и той бъде коригиран, 2-3 дни по-късно има друг проблем с кашата / хигиената. Сериозно обмислям да живея самостоятелно, както преди, защото не мога да се примиря с това. Тази седмица бях в сълзи и му дадох няколко ушички през последните няколко дни поради липсата на уважение към нашия дом и просто общо отвращение.
    Нямах дългогодишна връзка от известно време (на 44 съм) и мисля, че може би така трябва да остане.
    Той харесва комедии като „Младите“ и „Отдолу“, които основно са за възрастни момчета на различни етапи на арестувано развитие, живеещи на сметища, с груби навици. Той изглежда държи това като някакъв златен стандарт. Не мога да разбера защо някой би направил това, вместо да иска нещата да бъдат хубави, свежи и чисти. Да.
    Предполагам, че чрез обезвъздушаване тук съм си казал всичко, което е трябвало да знам ...

  • Джон П.

    16 декември 2016 г. в 20:38

    Приятелката ми има момче, което е с диагноза Аспергер, той е много добре функциониращ. Той просто се натъква на много странен и мразя да използвам тази дума, но изперкал. Той всъщност не се оплаква от душа и миенето на зъбите, но в по-голямата си част трябва да му бъде напомнено да го направи. Що се отнася до миенето на зъбите, той го прави, но не толкова добре. Той използва глобуси паста за зъби и четка толкова малко, че четката за зъби все още има глобуси в нея, сякаш дори не е четкал. Или ще му кажете да си мие зъбите и той е в банята за минута. Що се отнася до душове, понякога се чудя дали той всъщност измива. Най-дълго ми се струваше, че приятелката ми не забравя за всичко това. Не разбирам как не осъзнавате, че детето ви мирише, а косата му е мазна и нечиста. Богъл ми е съзнанието. Това, което не разбирам, е как това може да е проблем с aspies. Мога да разбера за тези със сензорните проблеми, свързани с измиването, но за останалите не разбирам. Не е като да си спомня да коси тревата, да изнася боклука, да върши други домакински работи и т.н. Измиването му. Работата е там, че на този свят никой не трябва да ви бъде приятел, никой не трябва да иска да бъде около вас, нито трябва да ви дава работата, или да ви среща и т.н. И това не ги прави лоши хора. Без значение дали имате аспергери или не, трябва да сте представителни и да се грижите за себе си, а ако нямате, вие понасяте последствията, точка празно. Не казвам, че хората трябва да ви наричат, да ви се подиграват и т.н. Но докато хората се отнасят към вас с доброта, това е всичко, което наистина заслужавате, всеки от нас. Останалото е допълнително. Ако можете да си спомните да седите и да играете видео игри в продължение на 10 часа, или не забравяйте да гледате това видео в YouTube, или да ядете любимата си храна и т.н., можете да запомните да почистите себе си. Има разлика в това да бъдеш подкрепящ и просто да се галиш. Светът няма да ви гали, без значение дали не

  • Джейн

    16 март 2018 г. в 11:17

    Аз самият съм възрастен aspie и имам 14-годишен син, който също е aspie. Мога да кажа на всички това ... за някои може би сензорен проблем. Трудно ни е да се измъкнем от усещането за изсъхване навсякъде и след това да сме мокри навсякъде. Представете си, че ви казват, че трябва да носите боди от шкурка (пясък, обърнат към кожата) в продължение на 20 минути всеки ден, за да можете да бъдете социално приемливи за всички около вас. Можете ли да си представите всеки ден да се сблъсквате с тази болка / претоварване ?? Всеки ден изправен пред това да знаеш, че трябва да се сблъскаш с това? След като се намокри, е трудно отново да изсъхне ... това е поредната огромна сензорна промяна в цялото тяло. Синът ми често се затруднява да излезе, както и да влезе и ще остане в продължение на 4-6 часа веднъж под душа. Това може да отиде по-далеч от това да бъдете образовани в това, което е социално приемливо, и да бъдете твърде преобладаващо, за да се изправите пред шока на цялото си тяло. Страхувам се от себе си и съм на 43. Опитайте да им помогнете да облекчат усещането, може би ще се получи. Не работи за нас, но всеки е различен.

  • Мерилин Олинджър

    10 януари 2020 г. в 14:07

    Благодаря за вашия сайт; тъй като имам нужда от информация, тъй като внукът ми има аспергери, имам въпрос. Аз се преместих при дъщеря си и имаме нашия 20-годишен млад мъж. Не се къпе често и когато прави сапун не се използва правилно (смърди). Къщата мирише лошо. Дъщеря ми е много добре образована, както и зет ми (със сигурност няма липса на IQ). Те смятат, че ще се справи по-добре, ако си намери приятелка; обаче не мисля, че тя не би могла да се насити. Въпрос как може да се отговори на това, тъй като мисля, че те са се отказали и животът с миризма е най-труден за живеене. Дъщеря ми и зет ми наистина са вложили цялото си сърце, за да му помогнат, но са уморени и просто изморени.